Background

Friday, July 1, 2011

My Lovely Cats

Rindunyerrr rasa kt kucing2 aku...tym2 camnie tb2 nk sentimental teringt kt kucing2 aku sumer...sumer pun ader kt kg...kg dh laa jauh...bkn sllu blk...sebulan sekali tue kira bertuah laa tue dpt blk sana...tym2 bujang wajib laa aku blk sana sebulan sekali...rindu kt adik aku yg sorg tue...adik bongsu...beselaaa aku layan lebey2...huhuhu...walopun skrg dia dh besar, pada aku dia tetap adik bongsu aku...adik aku yg no 3 tue matang sket...aku rasa dia lg matang dr aku kot...rupe jelaaa...hahahhaa...*padahal aku nk ckp muka dia lagi tua dr aku...hahahhaha....
Dulu, masa kecik2 aku suker sgt bela kucing...walopun aku nie ader semput aku nk jgk bela kucing tue...ma ngan abah aku dh penat nk bebel kt aku...biler kucing aku kene buang sbb berak merata msti aku merajuk...mula laa aku rasa ader diskriminasi kt aku...huhuhuhu...tp skrg dh byk kucing2 aku yg dh xder...ader yg kene buang, ader yg mati sbb kene langgar, ader yg mati sakit, ader yg ilang, ader bg kt org...skrg yg tggl sekor jer kt umah...si oren...anaknyer si putih...tp si putih dh mati...kata ma aku dia sakit...sedeynyer aku xsempat nk jupe dia...uhukkk...tp ma aku panggil dia *Abu...aku pun xtau naper...walhal bulu dia kaler oren sumer...macam2 laaa ma aku tue...tiap kli aku blk kg aku msti belikan kucing aku tue ngan makanan yg best2...walopun tahi kucing tue bau cam haper jer tp aku x kisah nk amik buang...dh memme tahi kucing cam tue...nk wat camner...buang jelaa....kalu kucing aku degil mesti aku marah2 dia...nnti dia senyap laa buat muka kecian...*konon x bersalah laa tue...padahal sajer nk carik pasal nk kene buang agaknyer...xpun nk amik perhatian suh layan dia...huhuhu...nnti biler aku dh ader rumah sendiri, aku nk bela kucing...mestiiiiii....*Amin Botak wajib luluskan sbb aku nk jgk bela kucing kt umah....hahahhahaa....


Nie Puteh...nama glamor dia Put jer...suker makan and suker tido...klu menguap tue xyah cakaplaaa bau mulut tue macam ikan jer...pastu suker kentut...lagi laa klu ader yg gosok2 perut dia tue....huhuhuaku pun xtau saper bapak dia sbb dia sekor jer baka len...asalnyer ader 3 ekor, tp dh bagi kt sepupu aku lagi dua ekor...tapi skrg dia dh xder...dh selamat agaknyer kt pasar....huhuhuhuhuhu...

Nie plak dua beradik...Pak Tam dua2 ekor sekali...dh luper aper nama dua ekor nie...nk senang dua2 pun aku panggil Itam jer...dua2 pun dh xder...kt Pasar Ikan gak kot skrg...degil sgt kan dh kene buang...huahauahauaaa....

Nie adiknyer yang Puteh tadi...tapi namanyer aku tak tau...dh luper...selalu klu aku pegi umah makcik aku ade laa dia kt umah tue...dh x ingt aku agaknyer...maklum laa bukan selalu pun juper dia...sekarang ader lagi...makin besar ade laaa....
Nie Botet...Sibor adik aku yg bagi nama...terpengaruh ngan citer kartun Si Botet...gendut bukan men lagi...yelaaa, kejenyer makan tido jer...pastu klu diajak bergurau memme malang laa kalu kene cakar nagn dia...huaahuahaua...pun dh kene buang sbb berak merata...huhuhu

Kucing nie aku juper kt HUKM...kt tmpt aku kijer...tak tau laa saper punyer...kot laaa ader yg bela or kucing dari taman sebelah...asalnyer aku nk bawak dia balik tp skrg aku dh xnmpk lagi kucing nie kt HUKM...tak tau laa kot skrg dh blk umah or dah ader tuan baru dia....

Nie pun nama dia Putih jgk...tapi aku panggil dia Mek Chek jer...sbb dia kecik molek jer...nie maknyer si oren...nie kucing aku dh keturunan ke 5 kot...dr awal aku bela mak dia sampai laa generasi dia...kira yg betina jelaaa....tp skrg dia dh xder...ma aku ckp dia dh mati...sakit...sedey aku sbb x sempat juper dia...rasa cam sekejap jer aku sempat bela dia nie....isskkk....

Nie nama dia Wimie...giler garang kucing aku yg sekor nie...rasa aku klu x silap laaa dia nie maknyer si Mek Chek tadi...kiranyer neneknyer si Oren laaa....hehhehee...kucing aku yg nie pun dh x der...kene langgar lari...kebetulan awal pagi tue aku baru sampai dari KL...dalam kul 7 pagi tue adik aku yang no 2 ckp dia nmpk kucing aku nie kene langgar ngan kete...memme mati laaa aku sumpah org yg langgar kucing aku tue...aku pantang betul org yg jahat ngan binatang nie...walhal bukan xlih bawak perlahan pun kete tue...nmpk jer ader mende or binatang nk melintas tp sengaja nk tunjuk hebat kt muka bumi nie dia tue manusia xder otak...otak letak kt kepala lutut...sedey xyah ckp laa aku pagi tue...klu aku juper org tue nk jer aku tnya dia ape salah kucing aku kt dia...suker2 ati jer nk langgar...marah marah marah...tp adik aku yg tanam kucing aku tue kt belakang umah...klu aku lalu kt pokok nangka tue msti aku teringat kt wimie nie...selalu teman aku tidur kt bilik...selalu teman aku study...selalu teman aku makan...selalu teman aku main...gurau senda ngan aku..selalu tggu aku balik sekolah....kalu aku sedey dia cam tau2 jer...msti dia akan cuba tuk hiburkan aku...aku rindu wimie aku nie...aku benciiii org yg langgar kucing aku....hukkkhuhkkk...

Nie si kembar Itam tadi...gaya dua2 ekor sama jer...xlih berpisah langsung...mana pergi msti nk berdua...makan minum tido berak...gaduh pun sama2 gak....hahahahhaa....



Nie kucing aku kt Kolej Melati UiTM Shah Alam...giler gendut kucing nie...aku rasa ader tuan kot tp sajer aku isytihar sebagai kucing aku...hahahhahaa...nie hari alst aku kt kolej tue...so aku amik laaa pic dia nie sebagai kenangan....meowowww....

Nie Mek Chek ngan anak first dia...Si Oren...masa nie Oren kecik lagi...nak pegang pun takut...first tym sku pegang aku terkepakkan kaki dia...bukan men lagi dia mengeowww pegi kt mak dia...msti sakit...pastu dia dh x nak dtg kt aku lgi...dh laa masa tue aku nk gerak blk KL...risau plak kot2 laaa cacat kucing aku tue...dh seminggu tue aku call ma dia ckp kaki kucing aku tue elok jer...lega hati aku...tue je laa kucing aku yg tinggal...cayang diaaa....


Nie Zaza...kucing masa kt umah sewa aku dulu..tp dia bukan laa kucing aku..ader akak kat umah aku tue yg bela...masa tue ujan lebat tiba2 kucing nie muncul depan pintu umah aku ngan basah kuyup...asalnyer akak tue nk amik nk bersihkan sbb comot sgt dia masa tue...last skli dia bela smpi laaa skrg...comel zaza nie...dia suker menenpel kt org2 dlm umah tue...tp dia paling suker kaco si diba sbb diba takut ngan kucing...so zaza suker laa duk dkt2 diba nie..pantang nmpk zaza msti diba dh jerit...huhuhuhu....tp zaza okey jer...lagi dia nk pegi kt si diba tue...cian diba....huhuhuhuhu...masa nie zaza masuk bilik aku...guling2 pastu mengeow...aku layan biasa2 jer...pastu boleh dia maarh aku...tu pasal muka zaza tym nie camtue...aku pun aper lagi amik laaa pic si zaza nie...comel kan zaza walopun tgh marah...


Nie pun zaza jugak...tu laaa port dia klu ,asuk tidur kt bilik aku...aku okey jer zaza tidur situ...asal dia x naik aktil aku dah...lgi pun tuan zaza nie selalu jer mandikan dia....

Nie laaa Oren yang aku sayang...dia sekor je laa yang ader...buat teman ma aku kt umah...dia nie takut betul ngan abah aku...dengar tapak kaki abah aku pun dia dh boleh bangun lari menyorok bawah kerusi or bawah meja or bawah almari...sekarang umur dia baru jer setahun kot...tp ma aku suker panggil dia abu...tp aku tgk dia ader kaler orn jer...may be jiwa ma aku serasi ngan nama abu kot...huhuhu...klu aku blk kg tau ajer dia aku dh blk...msti berlari dia meluru kt aku...baru jer turun kereta suara dia dh mengeowwww ngeowww...pastu mulaa laaa gesel badan dia kt kaki aku...nk manja laa tue...klu aku dukung dia mula laaa nk menempel muka dia kt muka aku...manja laaa yg amat kucing aku nie...dlm byk2 kucing aku, dia nie laaa yg paling byk dpt makan makanan yg best...yg len dpt makan nasi gaul ngan ikan jer...sbb tue umur baru nk masuk setahun dh besar cam tue...trade mark dia makan friekies sbb bulu dia sama ngan model kucing tue....huhuhuhu...
Nie tuan sebenar oren...adik aku yg no 3...oren paling manja dgn adik yg nie,...sampaikan nk solat pun oren tggu kt tepi...tak nak jauh dr tuan dia tue...takut kene tinggal kot...hahahahaha...tgk baju laaa...kaler oren...*konon cam sehati sejiwa laa tue...huhu

Kan kuabadikan dikau...
Suatu kenangan yang manis...
Yang tak mungkin aku lupa....
Untuk selamanya...
Kan kucoretkan kenanganmu...
Dalam sanubariku ini...
Agar jadi yang indah...
Dalam hidupku ini...

Nota Kaki:-
Aku sayang sumer kucing2 aku...tak kira laaa dia masih hidup atau dah mati...mereka akan tetap berada di dalam hati aku sampai biler2...aku happy biler kucing2 aku happy...membesar ngan sempurna dan cukup kasih sayang....muahhhhhh....

~Because Allah LOVE me~

~Islamic Quotes~