Background

Saturday, February 23, 2013

~Cinta Itu Ketawa Dan Air Mata~

Ketawa dan airmata...
Itu sebenarnya cinta...
Benarkah wahai hati???
Pernahkah ada cinta didalam kehidupan manusia...
Sepanjang masa adalah bahagia...
Tanpa setitis pun air mata??? 

Bila curiga mula hadir di sisi hati awak...
Ia akan mengajar saya erti untuk setia...
Melihatkan rasa cemburu yang terpamer di mata awak...
Itu tandanya awak menyayangi saya...
Apapun sikap saya awak terima...
Asalkan ada kebaikan...
Kalau saya sedih...
Begitu juga dengan awak...
Kalau saya takut kehilangan awak...
Begitu juga dengan awak...
Tetapi, kerana terluka...
Awak dan saya melangkah pergi...
    
Bila hati ini terasa rindu...
Saya cuba memejamkan mata...
Tapi lena seolah merajuk membawa diri... 
Terasa begitu payahnya untuk melupakan...
Saya rindu waktu kita sama-sama membalas sms...
Saya rindu waktu kita membuat short call untuk 5 saat...
Saya rindu awak yang terkelu saat membicarakan soal hati...
Saya rindu waktu kita sama-sama membalas misscall...
Yer...rindu itu akan bertamu...
Selagi adanya kenangan antara kita...

Tingkah dan bicaramu kasih...
Menghangatkan kenangan antara kita... 
Namun hati yang terluka ini...
Mengunci perasaan hati saya... 
Untuk saya bercinta lagi...
Dengan awak... 
Disaat kepedihan dihati saya...
Mendayukan bicara asmara...
Ianya kering layu bagaikan daunan...
Yang meniti sekilas usia...

Awak dan saya...
Pernah bernama kekasih...
Hanya kerana saya sudah tidak lagi di mata awak...
Maka, percintaan kita setakat dibibir sahaja...
Maafkanlah saya andai awak pernah terasa...
Sungguh saya tak sangka...
Antara kita ada yang berpaling...
Terbukanya hati saya kerana awak...
Terbitnya rasa rindu hanyalah pada awak...
Terlukanya hati saya juga kerana awak...
Dan tentang hati ini...
Biarlah masa yang menentukan... 

~Simpan saya baik-baik dalam hati awak~
  
Nota kaki:-
Rindu akan terus mengusik hati...akan terus mencungkilkan kemesraan yang lalu...lantas biarlah saya menyimpan secebis kenangan yang manis itu (! _ !)

No comments:

Post a Comment

~Because Allah LOVE me~

~Islamic Quotes~