Background

Friday, February 22, 2013

::Petikan Gitar Itu::

Petikan gitar itu...bukan petikan...tapi lebih kepada 'gorengan' gitar seperti Man Kidal selalu buat bersama Edry Hashim...yeahh...both of them are legend...i loikessss (* _ *)
Dan hanya kerana bunyi petikan gitar itu telah menarik sekeping hati ini untuk kembali membuka kotak memori lama yang telah dimangga kemas ngan mangga besi...huhuhu
Kenapakah?? Mengapakah?? Apakah?? *mental jap*

Tapi saat hati saya mula melupakan...
Tetiba sang kenangan hadir mengetuk pintu hati saya...
Bukan untuk di buka dan diberikan ruang mahupun peluang...
Tapi cukup sekadar untuk melakarkan kembali rantaian cerita cinta dulu... 
Seandainya masih ada cinta di hati saya...
Tapi saya rasa cukuplah sekali...
Saya rasa lebih baik dilupakan sahaja...
Rasa rindu yang tetiba membara itu...
Saya rasa lebih baik dibiarkan sahaja rasa rindu itu...
Berlalu dan meninggalkan ruang kosong dalam hati saya...
Agar tiada lagi istilah hati terluka...
Dalam kehidupan saya...
Mahupun kehidupan orang lain...

Awak memang pandai mencuri hati saya... 
Dengan kejujuran yang awak pamerkan...
Tingkah laku awak yang mencuit hati saya...
Lantas membuatkan cinta saya...
Yang terhampar suatu tika dulu...
Bersinar kembali...
Hanya untuk awak...
Memang tidak disangka...
Sejak detik pertemuan itu...
Awak telah membuka pintu kamar dihati saya... 
Memberikan saya satu keyakinan...
Untuk saya kembali meniti cinta...
Huluran tangan awak saya sambut bersama senyuman...
Tanpa perlu saya menoleh ke belakang seketika...
Dan janji antara kita pun dipateri...
Untuk sama-sama bergandingan...
Melalui liku-liku kehidupan...
Pahit dan manis akan kita hadapi bersama...
Berdua untuk menuju arah bahagia...
Demi cinta kita...
Abadi selamanya...

Tapi kini...
Saat tersingkapnya tirai cinta kita yang lalu...
Tiada lain yang saya harapkan...
Semoga kita sama-sama berbahagia...
Walaupun kita tidak lagi bersama...
Dan kenangan itu akan kekal sebagai kenangan...
~Kerana kenanga itu untuk di kenang sang hati~
 Nota kaki:-
Cinta itu ibarat memakan sambal belacan...walaupun pedas, tetapi kita masih memakannya...walaupun ianya menitiskan air mata (* _ *)  

No comments:

Post a Comment

~Because Allah LOVE me~

~Islamic Quotes~